لغو تحریم‌های دوران ترامپ یک وظیفه قانونی است نه اهرم مذاکره | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 14:52

لغو تحریم‌های دوران ترامپ یک وظیفه قانونی است نه اهرم مذاکره

شماره: 13569
Aa Aa

ظریف در توئیتر نوشته میلیاردها دلار از پول مردم ایران را آزاد کنید. تاریخ انقضای میراث ترامپ گذشته. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، آن را رها کن.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛
لغو تحریم‌های دوران ترامپ یک وظیفه قانونی است نه اهرم مذاکره

«محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به اظهارات «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه ایالات متحده در خصوص لغو تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش اسپادانا خبر، او در واکنش به این اظهارات بلینکن در توییتر نوشته است:

«آنتونی بلینکن، لغو تحریم‌های دوران ترامپ یک وظیفه قانونی است و یک اهرم مذاکره نیست. به کار ترامپ نیامد- به کار شما هم نمی‌آید میلیاردها دلار از پول مردم ایران که به واسطه قلدری ایالات متحده در خارج از کشور مسدود شده را آزاد کنید. تاریخ انقضای میراث ترامپ گذشته است. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، آن را رها کن».

سیدعباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات احیای برجام در وین نیز در توییتر نوشته است: 

«اول آمریکا باید تحریم‌ها را لغو کند. آمریکا به عنوان طرفی که برجام را ترک کرده باید اول تحریم‌های خود را بردارد. پس از راستی آزمایی، ایران اجرای کامل برجام را از سرخواهد گرفت. آیا آمریکا آماده است؟»

پیش تر، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ با  شبکه «ای بی سی نیوز» مدعی شدi f,n این کشور هنوز نشانه‌ای از سوی ایران در خصوص آنچه لازم است برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام برای لغو تحریم‌ها انجام دهد را شاهد نبوده است:

«ایران، فکر می‌کنم می‌داند چه کاری لازم است برای بازگشت به تعهدات هسته‌ای انجام دهد. و چیزی که هنوز ندیده‌ایم این است که آیا ایران آماده است و تمایل دارد تصمیم بگیرد که کاری را که لازم است، انجام دهد. آزمون این است و ما هنوز جوابی برای آن نداریم».

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان